Ahogyan sokak gyerekkori hőse szépen lehúzza a mostani gyerekek pénztárcáját.
A nosztalgia jó dolog. Menekvés a jelenből, a problémáktól egy olyan helyre, ahol semmi nem zavar minket. Itt nem kell azon aggódni, mennyi fizetés maradt a hónap elején vagy azon, hogy milyen helyet foglalunk el a társadalomban. Ide bármikor visszamehetünk, csak egy pillantás. Erre az érzésre a játékipar is épít, ezért is adnak ki annyi remaster/reboot változatot régi, kedvelt játékainkból.
Elérkeztünk abba a korba, amikor kötelező ezeket a felújításokat megcsinálni. 1-1 játék elkészítése hosszabb időbe és több pénzbe kerül. A kiadót pedig csak a profit érdekli. A 90-es évek közepén lejátszódó átmenet a 3D játékok világába érdekes helyzeteket szült. Sok játéknál a kezdetleges "bénázás" igencsak meglátszik, ha ma akarunk játszani egy régi klasszikussal. Ötlet már akkor volt. de a technológia, vagy a "szaktudás" nem tette lehetővé, hogy tökéletes játékot készítsenek. Persze, Crash már akkoriban is közel állt ehhez az állapothoz, amíg el nem kavarodtak a tulajdonjogok. A jón, csak javítottak az utóbbi Crash remaster-ekkel, de a kiadót csak a profit érdekli.
Nemrég felháborodást keltett a neten a hír, miszerint az új CTR mikrotranzakciókat tartalmaz. Oké, manapság kb. mindenhol ott van, de mi a baj? A gond az, hogy az Activision a játék kiadása és a pozitív tesztelői eredmények után dobta be ezt a funkciót, mint egy molotov koktélt. A játékot felértékelte a sok pozitív visszajelzés, ezért több ember vette meg azt. Majd, amikor lecsengett a kezdeti fázis és minden tesztelő jónak értékelte, ezután dobták be ezt az undorító funkciót, mondván "de hát nem kötelező pénzért venni dolgokat a játékban".
Vedd meg, ne vedd meg
A játéknak amolyan belső valutája van (ami egy trend lett). Ez azt jelenti, hogy a versenyek megnyeréséért kapunk pénzt, amit fejlesztésekre, matricákra, festésre is költhetünk. Ez egy nagyon jó ötlet, mert mindig vissza-vissza térhetünk a játékhoz és motivál abban, hogy nyerjünk.
A dolog ott csúszott el, hogy ez a belső rendszer manipulálva van. Egy gombnyomással kitalálták azt, hogy a versenyek után kevesebb pénzt kapjunk és nehezebb legyen haladni. Mivel ott a másik megoldás. Vedd meg "valódi" pénzért!
Miért rossz ez?
Ez a játék, leginkább a gyerekeknek készült és sokan nem figyelik azt, hogy mire költi el a pénzt. Sőt, vannak olyan helyzetek, ahol a szülő a bankártyáját összekapcsolva hagyja a rendszerrel, ami egyenlő a pénzszivattyúval. A másik dolog, hogy a fejlesztők tudatosan húzzák le a gyerekeket. Az egész menü Fortnite-ra hasonlító kinézetet kapott a maga élénk színvilágával. Ez azért "zseniális", mert nagyon sokan ismerik ezt a kinézetet, ezért megbíznak benne.
A pénzéhség és a nosztalgia együttes erejével jött az Activison és egyelőre úgy tűnik, győzni is fog. Crash ezentúl nem lesz más, mint egy pénztermelő gépezet és nem sokunk gyerekkori kedvence?
Tetszik a bejegyzés?
Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára, és nézd meg a nap hírét, vagy dobj egy üzenetet nekem!
Már az Instagramon is fent vagyok. Megtalálhatsz a @ziivagyok tag alatt.
Youtube csatornám: Konzol Junkie
Néha Twitch-en is fent vagyok: Ziivagyok
Együttműködési lehetőségért keress fel a konzoljunkie@gmail.com címen.