A majdnem tökéleteshez megéri hozzányúlni?
Bevallom, ami a Resident Evil-t illeti, későn fedeztem fel magamnak. Az egyik legjobbnak mondott résszel (ez a 4.) is pár éve játszottam először. Azóta nagy a szerelem és nálam is belopta magát a szívembe. Nemrég olvastam, hogy (a bejegyzés írása közben) rebesgetik a remake elkészítését a 2. és 3. rész mintájára. Az előbb említett epizódok (a kivágott tartalom és megkurtított játékidő ellenére is) szerintem kellettek és jól is sikerültek, de a 4. résznél más érzéseim vannak.
Kellett a változás
Amikor elkészült ez a rész, akkor a Capcomnak nem volt más választása, mint újítani...SOKAT! A rajongók belefáradtak a régi típusú játékokba és a trendek is elhaladtak a széria mellett. Kezdett megöregedni, ahogy mondják. Ezért a fejlesztők elmentek az akció felé, ami már a Resi 3 és CV idejében is jelentkezett; de most amolyan "All in" felfogással. A kissé "gagyi" sztori és a folyamatos gyors tempó kockázatos volt, de szerencsére egy klasszikus született. A mai napig ódákat zengünk róla és körülbelül minden gépre megtalálható (még a régi Doom és a Minecraft is ilyen). Leon Kennedy pedig egy félénk újoncból átváltozott egy pörgőrúgásokat kiosztó, beszólogatós, Ashley-t lerázó akcióhőssé. Úgy tűnik, a srácoknak is bevált az újítás, mert az ezt követő Resi-részek is követték ezt a formulát. És itt érkezünk meg a lényeghez:
Tetszik a bejegyzés?
Oszd meg ismerőseiddel, barátaiddal és segítsd a blogot abban, hogy többen olvassák!
Ne merjetek hozzányúlni!
Rengeteg új trendet adott nekünk a Resi 4. Ha csak a váll melletti kamerát említem, akkor már sokat mondtam. Sőt, néha fedezékbe is kellett bújnunk, ami nagyon ismerős lehet az Xbox-játékosoknak (GOW). Pedig ez a rész is azokat az alapokat hozza, amit az elődjei. A tank irányítás nem véletlen, mert eredetileg klasszikus nézetre készült, lassabb játékmenettel. A váll melletti kamera, lézeres célkereszt újnak volt mondható és a legnagyobb változást hozta. A sokat kritizált célzás (csak állva tudsz célozni, haladva már nem) is azért lett ilyen, hogy növelje a feszültséget az amúgy is gyors tempó miatt. Ha megnézed, az ellenfelek ezért lassúak és majdnem libasorba állnak meg előtted, hogy azért ne legyen borzasztóan nehéz dolgod. Az egész játék egy amolyan rush-élmény.
Ezért is lett bevezetve a dinamikus nehézségi fok (ami a flow-élmény iskolapéldája) és a gyakori check point rendszer is. Annyira idegölő és fantasztikus érzés, amikor már nincs életed, kevés a lőszered, de az ellenfelek jönnek. Te meg nem tudsz elsétálva célozni, hanem szemtől-szemben kell lerendezned őket, közben hallani, hogy oldalt is szöszmötöl valaki. És tulajdonképpen (ha már játszottál a 2 és 3 remake változatával) ezt olvasva már tudod, hogy tönkretenné az egész játékot a korszerűsítés.
Mert a játék mechanikája szándékosan ilyen és hozzá lett igazítva a játékmenet.
Szerintem az egyetlen dolog, amire ráférne a ráncfelvarrás az a grafika. Nagyon csúnyán néz ki a legtöbb textúra és egy mai motorral sokkal rémisztőbb lehetne az egész. Ezt leszámítva úgy gondolom, hogy a remake-szerű ráncfelvarrás csak kárt okozna. De tudjuk, hogy ez egy biznisz és a Capcom (normálisabb új részek helyett) nem fog egyhamar leállni a dologgal. Úgy gondolom, a Code: Veronica-ra bőven ráférne az újítás és egy nagyobb átszabás. Általában remake párti vagyok akkor, ha az indokolt. Egy 20 évvel ezelőtti játékra jócskán ráfér az úgymond frissítés, de a Resi 4 nem a kezdeti 3D korszakban készült.
A remake ellen még az is szól, hogy egy adott játék nagyon jól tükrözi az akkori korszellemet. Annyira jó érzés visszanézni, hogy akkoriban milyen megvalósítás volt divatban és az adott időszak milyen mentalitású volt. Az újragondolással az egész játék "lelke" elveszne. A szándékosan "gagyi" sztori és a játékmenet is.
Egy az egyben vagy csak egy grafikai változást kapna? Esetleg egy teljesen új verzió lenne tele kivágott részekkel és legjobb esetben maximum 8 óra játékidővel? Ha lesz is Resident Evil 4 remake, akkor nem szabad félvállról venni a dolgot, mert van mit túlszárnyalni. Vagy egy brand megsemmisítő katasztrófa lenne vagy megkapjuk a világ egyik legjobb játékát (megint). Szerinted?
Kövess, lájkolj, oszd meg!
➡️ Facebook: Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára
➡️ Insta: Megtalálhatsz a @ziivagyok tag alatt.
➡️ Youtube csatornám: Konzol Junkie
➡️ Néha Twitch-en is fent vagyok: Ziivagyok
➡️ Twitter: @ziivagyok
Együttműködési lehetőségért keress fel a konzoljunkie@gmail.com címen.