Egy kreatív, szórakoztató tech demo a Sony-tól, ami növeli a márkahűséget. A Microsoft példát vehetne.
Amikor nézem a mai egyforma játékokat és a sokadik remaster/reboot változatot, akkor elgondolkodom azon; hol lesznek a jövőben az új tartalmak? Hogyan lehet a meglévő játékokból valami olyan új terméket produkálni, amire jó szívvel lehet emlékezni? Az Astro's Playroom egy szimpla tech demo, de ennél sokkal több van mögötte. Olyan dolgok, amiket a Microsoft oldaláról nem láttam, talán egyedül a Nintendo volt erre képes. Köztük van a márkahűség növelése.
A játék nem más, mint egy szimpla tech demo, ami a PlayStation 5 DualSense irányítójának képességeit mutatja be a játékosok számára. Láttunk már ilyet, ugyanis Astro-t már a PSVR megjelenésénél megismerhettük. Most Astro cukisága egy befogadható 3D platformer formájában "érezteti" velünk a Sony egyik újítását a PS5 tulajoknak. Hogy ez miért kreatív?
A Sony megtehette volna, hogy egy szimpla tutorial-ba ágyazva mutatja meg nekünk a tutit, de ehelyett egy interaktív szórakozást kapunk, ami mögött sokkal több bújik meg, mint amire elsőre gondolnánk.
Astro's Playroom, mint marketingeszköz
Minden generáció egyik legnagyobb kihívása az új vásárlók megfogása. Ezt leginkább a launch címek képviselik, ami bemutatja az adott gép akkori legjobb tudását. A játékos történelemben már láthattuk, hogy mennyire számít egy jó indulás és az, hogy a megvett gépünket használhassuk is minőségi szoftverekkel. A Sony nem szégyenkezhet ilyen játékokban és úgy gondolom, hogy a Microsoft itt most lemaradt, amit más fronton próbál pótolni.
Igen, az Astro's Playroom nem ér fel egy AAA játék színvonalával, de a következőt elmondhatjuk: "Legalább van valami exkluzív játék a PS-en".
Kapunk tartalmat, ami játékosan és befogadható szinten mutat be nekünk valami újítást. Szerintem ez már dicséretes. A dologban a csavar az, hogy ez nem egy tech demo, nem egy játék. Hanem, egy nagyon erős marketing eszköz, ami növeli a márkahűséget és tartalmat ad.
A játék során a PS5-ben mászkálhatunk. Megismerhetjük a gép belsejét, ami szegmensekre van szedve. Minden egyes rész egy látványosra és mozgalmasra sikerült pályaszakasz. Egy unalmas termékbemutatót nem egy szmokingos ügynök ad elő, hanem mi magunk éljük át azt. Ahogy haladunk, kis barátaink buliznak a gép belsejében, akikkel bizonyos fokig interakcióba léphetünk.
Rengeteg nosztalgikus elemmel találkozhatunk, amitől jó érzésünk lesz és nem mondhatjuk azt, hogy a nosztalgiát lenyomják a torkunkon. Megismerhetjük a régi konzolokat, perifériákat, és még a PS1 tech demo-jának számító T-rex is felbukkan. Ami a legjobb, hogy Astro-hoz hasonló karakterek formájában rátalálhatunk a Sony tulajdonát képező, más játékokban megjelenő karakterekre, mint Kratos. Ezek az új és meglévő tulajdonosoknak is tetszhet. Az újnak azért, mert nem ismeri és talán kipróbálja. A réginek meg azért, mert más bőrben és környezetben látja ezeket a figurákat.
Tetszik a blog?
Oszd meg ismerőseiddel, barátaiddal és segítsd a blogot abban, hogy többen olvassák!
Minden, ami a Microsoft-ból hiányzik
A Sony megmutatta, hogy egy unalmas alapötletből, hogyan lehet interaktív, kreatív tartalmat csinálni, ami elszórakoztat addig, amíg a PS5-ön nem lesz komolyabb "mozgás". A nosztalgia pozitív érzéssel tölt el bennünket és az új konzolunk testközelibb bemutatása szorosabbá teheti a viszonyt. Ez egy kreatív megmozdulás volt, amire talán nem is szorult rá a Sony, mégis itt van.
Hiányolom a Microsoft-tól a sokoldalú tartalmat. Az érzést, hogy számítanak a vásárlók és egyfajta "hálát", hogy őket választottam. Nem beszélve arról, hogy egy ilyen egyszerű és alacsony költségű megmozdulással tartalmat kaptunk. Astro bármikor elővehető az idővel, kaphat egy "teljes értékű" játékot, lehet belőle reklámarc bármi, ami a Sony eszébe jut. Magyarán, lett egy exkluzív tulajdon (már volt, de tovább lett gondolva) egy szimpla alapötletből. Miközben a Microsoft kicsit gyengén szerepel exkluzív játékok terén, addig a konkurens simán csinált egyet, ami a jövőben is nyereséges lehet. Megnéznék egy bejárható múzeumot, ahol az MS nagyobb játékairól, vagy konzoljairól ismerhetek meg új információkat. Ezzel növelhetnék a brand ismertségét a már meglévő, vagy új vásárlók között és a márkahűség is növekedne. Hiszen tartalmat kaptam, ami interaktív és szórakoztató és tudom, számíthatok még hasonlóra. Legalább nem kéne arra várnom, mikor lesz egy jó Xbox exkluzív játék a piacon.
Kövess az alábbi linkeken!
➡️ Facebook: Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára
➡️ Insta: @ziivagyok
➡️ Youtube: Konzol Junkie
➡️ Twitch: Ziivagyok
➡️ Twitter: @ziivagyok
Együttműködési lehetőségért keress fel a konzoljunkie@gmail.com címen.
Kép forrása: https://www.playstation.com/