2 klasszikus Tony Hawk's Pro Skater játék visszatért, nem is akárhogyan! De ez elég egy hard-core rajongónak?
Ha megkérdeznék tőlem, hogy melyik játék szériát vinném el egy lakatlan szigetre, akkor gondolkodnom kéne. A Splinter Cell, Metal Gear, Crash Bandicoot címeken is gondolkodnék, de kis idő után rávágnám, hogy "Tóni Hók". Én is abba a generációba tartozom, akik első kézből élték meg a gördeszkázás "felemelkedését" és elterjedését a popkultúrában. Az extrém sportot felkaroló csatornák megjelenése a hazai piacon, más platformokon való megjelenése és az MTV-n futó Jackass is segített abban, hogy világszerte jól ismert sport legyen a gördeszkázás. Ennek a hírnévnek az egyik legnagyobb előfutára az első Tony Hawk's játék volt. Igaz, nem ez a játék találta ki ezt a stílust, mert a leginkább elismert elődje az 1897-88-as Skate or Die! volt. Sőt, a Tony Hawk's játékot trónjáról letaszító Skate sem az első szimulátor, hanem ide sorolható a PS1-es Thrasher.
Tetszik a blog?
Oszd meg ismerőseiddel, barátaiddal és segítsd a blogot abban, hogy többen olvassák!
A széria rengeteg epizódot élt meg és az utóbbi időben inkább magát lejárató "kampányba kezdett" és nem találta a helyét a szimulációra alapozó Skate és a változó igények mellett. Az 5. résznek nevezett gusztustalanul lusta és összecsapott epizód után bevallom azt hittem, Sam Fisher sorsára jut. Ezért is nagy szám, hogy megjelent a Tony Hawk's Pro Skater 1+2 remake.
Modernizált retro mindenkinek
Akik ismerik a Pro Skater szériát és játszottak az első két résszel, nem fognak csalódni (részben).
Ugyanis, teljes modernizáción esett át és nemcsak javítottak a hibákon, de hozzá is tettek a játékmenethez. Elsőként a grafika az, ami megfogja a játékost. A régi pályák ráncfelvarrásán kicsit tovább gondoltak a fejlesztők és a mai állapotukat örökítették meg azokat. Egyes pályák leharcolt, elhagyatott állapotban vannak, mint a THPS1-es Mall. Mások pedig fejlődtek, de szerencsére semmit nem vettek el belőlük. Az ismert zenéket is megkapjuk (amit havi szinten hallgatok Youtube-on), és teljesen új számok is megjelennek csakúgy, mint jelenleg neves deszkásokkal is téphetünk.
Szembeötlő lesz még egy dolog, ami a játékmenetet érinti, nem is kicsit. A deszkások "fizikát kaptak". Nem kell aggódni, az újra elkészített animációk mellett a fizika nagyon jóra sikerült. Vége a lassú "szálló" deszkásoknak és itt a modernizáció ideje. Az egyetlen rossz dolog, ami ide tartozik, hogy könnyebb lett a játék. Sok olyan ugrás van, amit elsőre megcsináltam a remake-ben, de a klasszikus változatban csak izzadságos melóval lehetett véghezvinni. Tehát, a játék magában szép és jó, örülünk neki, de vannak olyan gondok, amik mellett nem tudok elmenni:
A fekete leves
A régi verziók abból álltak, hogy különböző deszkásokkal végig kellett vinni az összes pályát 100%-ra ahhoz, hogy teljes mértékben megkapjunk minden titkot, és a játék teljesítve legyen. Nos, ez már nincs így, mert a Tony Hawk's Pro Skater 1+2 meredeken változtatott ezen. Most elég 1 deszkással végigdarálni a 2 rész pályáit és 1-2 óra alatt végzel is az egésszel. A 100%-os teljesítés a többi deszkással nem kötelező (nem is lehetséges), mert a titkos pályákat is elsőre megkapod.
A Tony Hawk's Pro Skater 1+2 a challengekre (feladatokra) épül és ez kicsit baj. Ezekből több, mint 700-at találsz és a kedved szerint teljesítheted őket. Olyanokról van szó, mint "csinálj egy pályát vagy pontozd másét", "csinálj X trükköt X deszkással, ami X pontot ér", és hasonlóak. A probléma az, hogy ezek nagyon copy/paste szagúak. Vannak a deszkás feladatok, ahol mindegyik játékossal teljesíteni kell X mennyiséget. Viszont, az összes eléggé egysíkúra sikeredett, mert nincs több variáció. Csinálj X trükköt, az X pályán Tony-val. Kapj medált minden versenyen, csinálj 10 grind gap-et, érd el az adott pálya Sick Score-ját stb. És ezek az alapfeladatok (más variációban) ismétlődnek minden egyes deszkásnál. Ha már az ismétlődésről volt szó. Úgy tapasztaltam, hogy minden deszkás mozdulata (a speciálisakat leszámítva) megegyezik.
Technikailag a deszkások a külsejüket leszámítva ugyanazok.
Vannak olyan feladatok is, amiket egyszemélyes játékosként nem fogok teljesíteni, mint az online és az osztott képernyősek. Szóval, nálam a játék sosem lesz teljesen befejezve, hiába csináltam meg az alapokat és a deszkás feladatokat, a levegőben fog lógni az egész. Régi motorosként nem tudom az összes deszkással megcsinálni a klasszikus játékot, mert erre nincs lehetőség és még egy resetet sem lehet nyomni az egészre. Ha az alap játékot megcsináltad (írtam, elég 1 deszkással), csak a challengek maradnak. Ráadásul meglepetésekből és titkokból is eléggé szűkmarkúan bánik a játék. Ahogy írtam ezt a bejegyzést, megcsináltam minden Skater Challenge-t az összes deszkással. Nem lepett meg, hogy a több órányi játék jutalom nélkül maradt. Technikailag kidobott idő volt.
A feladatok teljesítéséért pénzt, deszkákat kapsz és XP pontokat. Ezeknek mind csak online van jelentősége, mert a megszerzett pénzből csak a saját deszkásodat tudod külsőleg tuningolni, amit mutogathatsz a haveroknak. Ez, amúgy nagy szó. Ugyanis, az online funkciókban erős lett a játék. Deszkázhatunk a netes haverokkal, elég nagyszabású pályákat dobhatunk össze, amit ismeretlenek is tudnak pontozni. De ez, csak egy plusz lehetőség.
Amint végeztél a pár órás alappal, az egész játék kihasználatlan marad (nem tudod az összes pályát megcsinálni újra), és jöhetnek a feladatok addig, amíg meg nem unod.
Végszó
Mint hard-core rajongó, kicsit csalódott vagyok, mert többet vártam. Úgy érzem, ez csak egy szebb külsejű, jobban futó alapjáték, néhány nem kötelező side quest-tel. Persze, szép és a legtökéletesebben irányítható Tony Hawk's játék, de egy csomó dolog hiányzik. Nincs értelme visszamenni, mert nem kell a klasszikus feladatokat megcsinálnod minden deszkással és csak a challengek maradnak, amibe annyi energiát fektettek, mint én a testedzésbe. Alig-alig. Akkor megéri, ha olyan típus vagy, akinek viszket a tenyere, ha nem fejez be valamit. Ezek a feladatok sokáig lekötnek majd és van egy rakat fantáziadús deszkás challenge is. De, mint klasszikus THPS kicsit karcsú lett.
Úgy érzem, hogy a játék lényegét nagyon megcsonkítva dobták volna oda nekünk az egészet. Lustaság vagy időhiány miatt hatalmas ziccereket hagytak ki a fejlesztők.
Azért örülök egy bizonyos szinten. Remélem kialakul a nagyobb igény egy rendes folytatásra és ez a játék egy fantasztikus ugródeszka azoknak, akik a széria legsötétebb idején akartak Tony Hawk-ozni, mert ez egy nagyon jó kezdet lehet nekik. Jó látni gyerekkorom legemlékezetesebb pályáit feltuningolva és azt, hogy az irányítás sokkal jobb lett. De a játék engem nem kötött le nagyon hosszú ideig (alap játékot és a deszkás challengek-et csináltam meg), mert a klasszikushoz hozzászokva, mást, többet vártam.
A fentebb említett kis nyűgöm ellenére mindenkinek ajánlom a játékot! Ha a klasszikus, többször végigvihető Tony Hawk játékot keresed, tele kis titkokkal; akkor mást fogsz találni. Ha teljesítményre mész rá és zavar, ha befejezetlen marad a játék, vagy kihasználod a netes haverokkal adta deszkázás lehetőségét; esetleg imádsz pályákat csinálni, akkor itt a helyed.
Kép forrása: https://www.nme.com/
Támogass és kövess az alábbi linkeken!
➡️ Facebook: Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára
➡️ Insta: @ziivagyok
➡️ Youtube: Konzol Junkie
➡️ Twitch: Ziivagyok
➡️ Twitter: @ziivagyok
Együttműködési lehetőségért keress fel a konzoljunkie@gmail.com címen.