"Ha a lustaság fájna..." szól a mondás. Úgy tűnik egyes kiadók még pénzt is remélnek a lustaságért.
Vannak olyan fejlesztők/kiadók, akik a mai napig arra esküsznek, hogy a játékosok megérdemlik a minőséget és a megfelelő játékélményt. Hisznek abban, hogy a játékos arra adja ki a pénzét, ami minőséget sugároz és nem feltétlen egy bejáratott franchise, ezredik kiadására vágynak. Viszont vannak még olyanok, akik a manipulációt felhasználva lusta cash grab produktumokat adnak ki attól nem félve, hogy mit szól majd a közönség hozzá. A végén úgyis megveszik majd, gondolják. Pedig a játékosok szava egyre nagyobb, köszönhető a közösségi médiának, aminek nyomán, akár "Franchise-killer"-ként is funkcionálnak. Jó példa erre a félkészen kiadott és későn javított Mass Effect. A Bethesda is úgy gondolta a Fallout 76 kapcsán, hogy bepróbálkozik egy szimpla, átlátszó pénzszerzési móddal. Viszont lehet, hogy ezzel meg is ölték a szériát. Mindenesetre jól belerúgtak.
Pinokkió a házban
Todd Howard, a Bethesda fejesének orra csoda, hogy a helyén van és nem nőtt meg 3 méteresre. Azok a hatalmas szavak, és mellébeszélések, amik elhangzottak az új játékot bemutató sajtótájékoztatón, a mai napig emlékezetesek. Minden más lesz, ez most jobb a többinél, és hasonló frázisok hangoztak el. Sőt, egy interjúban elmondta, hogy olyan társakat vontak be a fejlesztésbe, mint a szebb napokat is megélt id! Ez a játék nemcsak a Bethesda, de ezek szerint az id szégyene is.
CTRL+C - CTRL+V
A Fallout nem igazán volt a középpontban, amióta a Bethesda felvásárolta a jogokat. A Skyrim megjelenése óta főleg kiszorult kicsit a széria a kiadó fejéből és egy ideje, amolyan másolatpéldányként létezik. A Fallout 4 sem ért el akkora sikert, amekkorát gondoltunk volna és ennek leginkább az elavult engine az oka. Reméltük, hogy az új résznél javítanak rajta, vagy legalább a szándék meglesz, ehelyett...
A semmittevés és másolás iskolapéldája a Fallout 76. Egy játék, ahol a játékosok szórakoztatják el egymást, ahol nincs NPC (maximum robotok), és a kozmetikai mikro tranzakciók ára az egekben van. Gyors pénz, a legkisebb energiabefektetésért. Nem véletlenül nincs semmi, csak a játékosok. Nem véletlen, hogy nem kell szinkronszínészekért fizetni, vagy más karaktereket animálni; programozni a dialógusrendszerüket.
Manapság nagyon jellemző ez a felfogás a játékiparra. Nem a minőség, hanem a mennyiség a lényeg, komolyabb felügyeletet és tesztelést mellőzve. Ugyanis a megjelenési határidő szűkös, a játékosok megveszik, majd javítják azt a megjelenés után. És ez egyre gyakoribb. A korai megjelenés, vagy béta verzió kezd kihalni a szótárból, helyette félkész AAA játékokat kapunk, néha teljes árért.
Hova tovább?
Ha nem lenne elég a tény, hogy egy félkész játékot adtak ki, a dolgot még az is tetézi, hogy nem térítik vissza a megvásárolt játékok árát. A héten fellebbent egy hír, miszerint a digitálisan megvásárolt verziók után kompenzálást igénylő játékosokat egy átlátszó szöveggel rázzák le, és nem térítenek vissza semmit.
Talán ennek így kellett lennie. Talán, a Fallout 76 bukása utána Bethesda tanul és belátja, hogy nem fog többé egy ilyen kaliberű franchise nevével visszaélni, holmi pénzszerzés miatt. Egy nagyon drága lecke mindenesetre. Remélem az új TES nem lesz ilyen. Ennyi volt a Fallout, vagy van még remény?
Ha tetszik ez a bejegyzés, oszd meg konzolos ismerőseiddel!
Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára, és nézd meg a nap hírét, vagy dobj egy üzenetet nekem!
Már az Instagramon is fent vagyok. Megtalálhatsz a @ziivagyok tag alatt.
Youtube csatornám: Konzol Junkie
Néha Twitch-en is fent vagyok: Ziivagyok
Együttműködési lehetőségért keress fel a konzoljunkie@gmail.com címen.