A Ubisoft lassan úgy viselkedik, mint egy kisgyerek, aki a szülei határát feszegeti az akaratos viselkedésével.
Prince of Persia fanatikusként hatalmas öröm volt, amikor megtudtam, hogy a széria folytatódni fog 2007-ben. Persze kiderült, hogy egy teljesen új címet fognak készíteni, ami a POP alapjaira épül rá. Ezt nevezték el Assassin's Creed-nek. Rajongó lettem az első trailer óta! Olyan szinten, hogy bögrét is nyertem egy magazin játékának keretén belül. Volt egy időszak, amikor a Ubisoft játékok minőségi szórakozást jelentettek. Egy kis lélek volt a játékukban. Manapság az EA-hoz hasonlóan egy negatív süllyedést láthatunk. A valaha magaslatokban szárnyaló, szerethető játékok melegágya nem igazán lett rendbe rakva. A kapzsiság, és lustaság mocskos szagában fetrengő hullaként tudnám jellemezni azt, amit kiad a kezeiből. Az Assassin's Creed Odyssey rossz határokat feszeget.
Kevés dolog változott az előző részhez képest. Új történet, a térképen új helységben, új karakterek. Ennyi. A sportjátékokhoz hasonlóan egy minimális pluszt ad, ami nagyon jó, de nem kell hanyatt esni tőle. A széria varázsa mindig a történet volt, és a játékmenet. Pár éve viszont kapunk egy külső nézetes akció-rpg-t, ami szintén nem lenne baj. A probléma igazán a kivitelezésben van, ami az Odyssey-ben NAGYON túl lett tolva. De mi az?
Online játékmodell Single Player-re igazítva
Igen! A mai multi játékokra jellemző pénzköltési mechanizmust látunk egy egyszemélyes játékban. Szándékosan lett bevezetve egy RPG- rendszer, amiben a játék során XP-t nyerünk, majd ha elértünk egy bizonyos mennyiséget (szintet), akkor haladhatunk tovább a sztoriban. Ezt tetézi az, hogy ez a rendszer szándékosan manipulálva van úgy, hogy a játékos lassabban érje el a továbbjutáshoz szükséges pontmennyiséget. Cserébe ezt megvásárolhatja, mint időspóroló. A játék pedig nem is csinál ebből titkot. Nagy terek, sok mellékküldetés, amit kénytelen leszel megcsinálni, ha a végére akarsz jutni, és ez nagyon sok időt is elvihet. A nagy pálya miatt eljutni A-ból B-be, már önmagában is sok lehet, de a mellékszálak kötelező teljesítésének kényszere, egy kicsit sok.
A kozmetikai elemekre használt mikro tranzakciók korának vége. Lassan már az egyszer megvásárolt játék történetéért kell pluszban fizetni.
Sötét jövő?
Ha a játékokban meg kell vásárolni a haladáshoz szükséges időt, akkor nincs is értelme egyszemélyes játékmódot kiadni. Legyen minden játék csak online, tele XP lassítókkal, manipulált kivitelezéssel, és időpazarló elemekkel. Lassan már nem azért játszunk, hogy egy interaktív filmet nézzünk hanem azért, hogy az egyszer megvett szoftverért folyamatosan fizessünk. Nem azért, hogy egy élményt éljünk át hanem, mert potenciális pénzforrás vagyunk egy olyan kiadónak, ami amúgy is hatalmasat szakít. Folyamatosan rá leszünk kényszerítve, hogy fizessünk. Egy gombnyomással (frissítéssel) ki-be tudják kapcsolni azokat a funkciókat, amik lassítják, vagy gyorsítják a történetben való haladásom. A filmeknek is így kéne működniük. Túl hosszú a film? Dobj be X forintot, és megtudod a végét hamarabb!
A jövő már itt van! A Google már bemutatta, milyen az AC egy böngészőből játszva. A terméket nem Én fogom birtokolni, amit a saját pénzemből veszek, hanem egy óriáscég, aki egy kapcsoló lekapcsolásával elveheti tőlem azt, amibe pénzt öltem. Remélem ez az idő sosem jön el. De ha a Ubisoft tovább csinálja, amit most tesz, akkor a többi kiadó is eltanulhatja ezt a példát.
Ha tetszik ez a bejegyzés, oszd meg konzolos ismerőseiddel!
Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára, és nézd meg a nap hírét, vagy dobj egy üzenetet nekem!
Már az Instagramon is fent vagyok. Megtalálhatsz a @ziivagyok tag alatt.
Együttműködési lehetőségért keress fel a konzoljunkie@gmail.com címen.