
Javítani a hibán csak akkor lehet, ha elismerjük magát a hibát. A Microsoft talán időben megtanulta a leckét.
Senki sem szereti az elhagyatottság, az egyedüllét érzését. Kedveljük, ha foglalkoznak velünk és tudjuk, hogy a holnap jobb lesz, bármi is történjék. Egy ideig az Xbox One tulajok sem érezhették arcukon Phil Spencer lágy kezét sem azt, hogy megérné Xbox tulajnak lenni. Mert nem igazán éri meg! Legalábbis a közösségi médiából ezt lehet leszűrni, amikor az Xbox Magyarország legújabb bejegyzéseiben is megtalálható a szkeptikus, kiábrándult hozzászólók "fenyegetőzése". Valaki hibázott a fejesek közül, amikor a legtöbbet elhangzó kérdés még mindig az, hogy "minek vegyek Xbox-ot?" Az utóbbi időben kisebb szeretetmorzsa formájában megjelent az Xbox Game Pass, és a visszafele kompatibilitási lista is egyre bővül, viszont ezek amolyan biztonságra törekvő intézkedések. Ez nem jó!
A marketingben a meglévő, elkötelezett vásárlókat megtartani nagyon fontos lépés. A csavar ott van, hogy minden cég a profitmaximalizálásra törekszik. Ez legkönnyebben új vevők megszerzésével teljesül (az egyik módja).
A Microsoft viszont úgy tűnik nem akar, vagy nem tud új vásárlókat szerezni, amikből idővel elkötelezett rajongók válnának. A rajongók, akik tűzön-vízen át is képesek lennének az aktuális Xbox konzoljukat megvédeni. Az idei E3-mat nagyon vártam annak reményében, hogy az MS valami újat fog-e mutatni a világnak, de úgy gondolom, hogy jelenleg a mély vízből a derékig érő gyerekmedencébe keveredett, ami egy lépés előre .
Ömlengős marketing
Érdekes volt a Microsoft konferenciája. A laikus szemlélődőnek talán a nyál is kicsordult a szájából a nagyon durván megírt és trailer-szagú (bullshot) "gameplay" videóktól, és szerintem Spencer elég karizmatikus figura. Az idei E3 bennem azt a felfogást erősítette meg, hogy ma már a trailerekért megy a harc, a játékbemutatók csak másodlagosak. Az előadók azon versenyeznek, kinél lesz "world premier" egy adott videó, az MS pedig hány játékára tudja rácsapni a "console launch exclusive" címkét. A meglévő exkluzív játékok milliomodik változata felüdülésnek, a stúdiók kivásárlása pedig haladásnak tűnhet. Amennyiben kicsit hátrább lépünk láthatjuk, hogy mi is a Microsoft stratégiája az elkövetkezendő időkre, mert azt is leszűrhetjük, hogy biztos lesz új Xbox.
Túlélés a dzsungelben
Nagyon úgy tűnik, hogy jelenleg az első számú feladat a túlélés, időhúzás, amíg nem lesz új generáció. Az Xbox-ot elhagyok táborának, a meglévő tulajdonosoknak szólt ez az egész konferencia, és nem az új vásárlóknak. Hiába fejlődik rohamosan a technológia, amíg konzolokkal játszunk, egy szempont alapján döntünk, ami a játék. Láthattuk, milyen a tökéletes biztonsági PR! A nagyágyúk új epizódjai annyira kellettek az Xbox tulajoknak, mint egy falat kenyér. Hiába mondják azt, hogy a legjobb verziós multi címet itt lehet megkapni, amíg nincs meg az exkluzivitás érzés, a különlegesség, addig nem érzi a vásárló azt, hogy megéri. Amennyiben jól emlékszem, az idei évben 1 exkluzív jelenik meg, ami az új Forza.
A jövőbe is betekinthettünk. Elvileg a Halo csak egy engine teaser volt, így biztos, hogy valamikor visszatérésre számíthatunk. Az új stúdiók legalább 2-3 év, mire olyan eredményt érnek el, ami már sajtó-képes. A tehetséges mérnökök hangoztatása, pedig (úgy gondolom) egyenesen arányos az új gép létjogosultságával. Talán egy Halo, mint launch cím az új Xbox-on?
+ 2 dolog: Igaz nem volt nyilvánvaló, de az eddig rebesgetett online fókusz, most nagyon szembeötlő volt. Az MS kitart a csak/főként online játszható játékok mellett. Lehet nem különösen népszerű ez az ötlet (Sea of Thieves egy kísérleti nyúl), de legalább érezhető, hogy valamilyen stratégia mellett elköteleződnek.
A másik, amit igaz utána olvasva tudtam meg, hogy továbbra is fog hangsúly terelődni a PC-vonal erősítésére, ezért lehetséges, hogy a csak Xbox exkluzív játékok száma a jövőben sem lesz eget rengető. (Szerk.: 2018.6.23-án olvastam, hogy elvileg billentyű + egér kombinációt is szánnak az Xbox-nak, kérdem én, akkor ez most egy PC lesz?)
A vesztesek, győztesek
A második hellyel sosincs baj. Ez a pozíció lehetőséget ad viszonylag stabilabb nézőpontból való szemlélődésre, a kísérletezésre, a jövőre való felkészülésre. A Microsoft későn, de az utolsó hajrában úgy tűnik, megtanulta a leckét, legalábbis az egyiket. Azt, hogy a meglévő vevőkkel is foglalkozni kell, és a lehető legjobbat nyújtani számukra. Sok új vásárlót biztos, hogy nem nyertek, különösen nem olyat, aki a meglévő gépét cserélné le a semmiben sem változó Gears of War-ra. A cél nem is ez! Összegezve: A cél talán egy lojális, márka hű közönség verbuválása, a konzolt elhagyók visszacsábítása egy erős generáció-kezdéshez.
Az MS megtapasztalta milyen belépni egy piacra, elsőnek lenni, vagy a túlélésre összpontosítani. Szerintem ezeket alapul véve, rengeteg tapasztalat, tehetséges mérnök áll a cég mögött, így egy sötét jelen után, a jövő egén pislákolni kezd egy csillag.
Ha tetszik ez a bejegyzés, oszd meg konzolos ismerőseiddel!
Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára, és nézd meg a nap hírét, vagy dobj egy üzenetet nekem!
Már az Instagramon is fent vagyok. Megtalálhatsz a @ziivagyok tag alatt.