Az elátkozott Crash újjá született és megpróbálja összekaparni maradék önbecsülését. Sikerülhet, vagy örökre a süllyesztőbe kerül?
Őszinte leszek. Utálom ezt a konzol generációt. Leginkább azért, mert a legtöbb játéknak ma nincs lelke, csak külseje. Félkész, playtest nélküli bug-os terméket bocsátanak piacra teljes áron. Majd a frissítések elveszik az ember tárhelyét, és az életét. Sajnos, ez a negatív trend egyre jobban az arcunkba lesz tolva a fizetett DLC-k, és mikro tranzakciók társaságával együtt. A másik dolog, a túl sok és sokszor értelmetlen remaster. Ezért is nevezem ezt a generációt, remaster generációnak.
Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára, és nézd meg a nap hírét, vagy dobj egy üzenetet nekem!
Erről talán később, de több oka van annak, miért ennyire „menő” ma a felújítás biznisz. Viszont nem mindegy, hogy egy gyors cash grab (pénzhajhász), megmozdulás, vagy a rajongók elkötelezettségének építése áll a háttérben. Több típussal találkozhatunk manapság. A sima, amelyben csak a grafika lett felhúzva, persze néhol a régi elmosódott textúrákkal. A fél, ami mondjuk fel is van javítja, kapunk extra tartalmat, és mindenki happy. Vagy a teljes, ahol egy komplett új játékot kapunk. Az új Crash egy teljes remaster-nek felel meg.
Mint a generációm legtöbb tagjának, Crash nekem is a gyerekkorom jelképe. Az igazi 90-es évek hangulat, egy őrült professzor lazán kísérletezhet egy állaton, ami ettől elmebeteg lesz és dobozokat tör össze. Zseniális! Persze az évek és a jogi bürokrácia megviselték a szériát, így nagyon érett egy új, vagy egy felújított változat. Amolyan mindent, vagy semmit alapon a Vicarious Visions-re bízták ezt a feladatot. Aminek az eredménye hatalmasat robban akár jó, vagy rossz értelemben.
Először az apró hibák
Az új Crash gyönyörű. De egy játék külseje lehet vakító, ha a belbecs nincs meg. Egy platformer lehet akár 8 bites, ha nincs tökéletesre fejlesztve, akkor az egészet ott ette meg a fene. És az új Crash szép, de pont azok a precíziós dolgok hiányoznak, amik régen megvoltak. Az ősidőkben a grafikai megvalósítás miatt cselezni kellett az erőforrással. Emiatt esetleg a fizikára nem maradt belőle. Ma ez sokszor megfordul, mert a grafikus engine keveset „eszik”, addig a fizikára sok erőforrás marad. Crash mozgása kapott egy kis súlyt, ami nem rossz, de gyakorolni kell vele. Különösen a jeges pályákon, érezhető, ahol egy dash-jump nem úgy működik, mint régen. Viszont megesik, hogy nehezebben tudunk átugrani egy kisebb szakadékot, fennakadunk egy akadályon, vagy a hitbox bemondja az unalmast. Főleg a jet ski pályákon érezhető a jármű lomha viselkedése, ami nagyon idegesítő tud lenni. Viszont több olyan újítás is jelen van, ami nagyon kellett. Ha úgy vesszük a Crash 1 szinte teljesen új játék lett a mentési rendszer és irányítás átformálása miatt. Viszont egy frissítéssel lehet finomítani ezeken, ha már a frissítések generációját is éljük.
Bumm, bumm, bumm és robbanás!
Szerencsére a hangok többnyire megmaradtak a régiek, persze felújított formában. A zenék áthangszerelve is jól hangzanak, viszont egy két pályán az ijesztő muzsika helyett egy ütemesebb, vidámabb dallamot kapunk. A dobozok széttörése, a színészek hangja mind nosztalgikus, hiába kapott Crash új hangot.
Megsimizem Crash hasikáját
Mindig ez jut eszembe, akárhányszor meglátom az élettel teli, és rajzfilmbe illően ruganyos, mégis puhának tűnő, gombszemű karaktert. Mert nagyon szépen duruzsol az engine. A karakterek animációja gyönyörű. Egyes helyek textúrája úgyszintén. Az egyiptomi pályák kövezete, a csatornában futó csövek mind realisztikus benyomást keltenek. Úgy néz ki erre is akartak rámenni a készítők, mert olykor zavaróan élethű. Az egyetlen, amit megváltoztatnék, azok a színek. Régen azért rikított Bandicoot barátunk, hogy az akkori TV-k színei miatt jól elkülöníthető legyen a háttértől. És azért a tájak is szépek voltak. Viszont most sokszor szürke, egysíkú, és pár pályát tudok mondani, ahol a színpaletta még élénkebb, mint az eredetinél. Minden karaktert átformáltak és minden pálya kapott egy csinosítást, ami szerintem tökéletes. Egyetlen hiba a fény, ami nem mindig „helyes” és egyes szituációkban Crash-nek halott szemet ad a háttér világítás miatt.
Ajánlanám? Természetesen! Az apró hibákat ki lehet javítani és a 3 legjobb Crash játékot kapjuk a csomagban. Úgy gondolom nagyon is megérte várni, és a sikeres eladások pedig remélhetőleg új kalandokba sodorják majd barátunkat. Egy remaster nem feltétlen a démon és a lustaság jelképe. Lehet jó, ha szívvel csinálják. Nem gondoltam volna, hogy a pénzéhes Activision kapcsán jut eszembe egy nagyon erős, elfeledett szó: Köszönöm!
(Képek forrása: gematsu.com, ign.com)
Ha Te is mindenhol ott vagy, akkor valamelyiket tedd meg:
➡️ Facebook: Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára
➡️ Insta: @ziivagyok
➡️ Youtube: Konzol Junkie
➡️ Twitch: Ziivagyok
➡️ Twitter: @ziivagyok
Együttműködési lehetőségért keress fel a konzoljunkie@gmail.com címen.