Egy történetmesélésben gazdag, de akcióban gyengének látszó játéknak van ma keresnivalója?
Egészen gyerekkorom óta Metal Gear rajongó vagyok. Addig fajult a rajongásom, hogy szabadidőmben simán megnéztem egy 3-4 órás elemzést a szériáról, vagy magát az átvezető animációkat...összefűzve. Ahogyan másoknál is, nálam is Hideo Kojima neve egyet jelentett a tökéletességgel. Igen, nem tökéleres, amit csinál, sokszor túlkomplikál dolgokat és igenis vannak gyenge pillanatai. De akkor is el kell ismerni, hogy legalább változtatni akar és újat kreálni.
A Konami-Kojima rossz házasságából származó MGS5-ön már látszódott valami, ami aggodalommal tölt el (igazából az MGS4 óta). Ez nem más, mint a "kreatív fáradtság". Igaz, a Death Stranding nem fog hasonlítani az MGS-re, de attól tartok, hogy Kojima számára nem volt elég a vérfrissítés. Talán a nyugodtabb környezet, amit a Sony oldalán kap és a rengeteg anyagi forrás az új ötletekre egy új löketet ad neki. Egy játékban a kreativitás nem csak a sztoriban, de a játékmenetben is megmutatkozik. A legújabb trailer alapján valóban a legjobb írói agyak egyesültek, de ugyanakkor a játékmenetnek egy gondja van. Egyelőre úgy tűnik, hogy ez egy "séta szimulátor" lesz.
Sztori > Akció
Nem ez lenne az első alkalom, amikor Kojima valami fontosat közölne velünk, erkölcsi lecke elé állítana minket. Az MGS 2 pont ezzel a két tényezővel játszadozott, ami majdnem a széria bukását okozta (persze évekkel később lett elismerve). A Death Stranding játékmenete az eddig látottak alapján a lassúságra hajaz. Az utazásra, az A pontból B pontba való jutás nehézségeire. A Lassú játékmenetet alkalmanként egy szintén lassú lopakodós rész bontja meg ezért ez a játék, nem a COD-on nevelkedett embereké lesz. Sokkal inkább az olyanoké, akik szeretnek a dolgok mögé látni.
A játékmenethez szintén hozzátartozik az Open World játékok gyerekhibája, az üresség. Ki az, aki a GTA 5-ben minden egyes utcát bejár? A Phantom Pain borzasztóan üres volt, amit azzal próbáltak ellensúlyozni, hogy gyűjtögethető növényeket tettek az utakra, valamint elfogható állatokat. Tipikus, amikor valamilyen felesleges gyűjtögetéssel próbálják meg a játékost rávenni arra, hogy használja ki a teret. Ezt a játékot, viszont nem lehetne egy lineáris útvonalra tervezni, mindenképpen kell a nyitott világ.
Kojima sokat tett le a képzeletbeli asztalra, ugyanakkor nem tökéletes. Az utóbbi években láthattuk kreativitásának elmúlását, amit talán a sok fejlesztésbe ölt pénz, kreatív szabadság és egy új projekt visszahozhat. Vajon az akciójátékokra kiéhezett tömegeknek is szól majd a játék, vagy egy meg nem értett zseni lesz, mint a Metal Gear Solid 2?
Ha Te is mindenhol ott vagy, akkor valamelyiket tedd meg:
➡️ Facebook: Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára
➡️ Insta: @ziivagyok
➡️ Youtube: Konzol Junkie
➡️ Twitch: Ziivagyok
➡️ Twitter: @ziivagyok
Együttműködési lehetőségért keress fel a konzoljunkie@gmail.com címen.