A Super Seducer nem egy egyszerű játék, inkább egy jól célzott marketingeszköz.
Sosem állt távol a marketing és a játék fogalma sőt, vannak olyan játékok, melyek pofátlanul az arcunkba tolt termékmegjelenítéseket tartalmaznak. A Tony Hawk's széria (ha jól emlékszem) már egyfajta Motorola és T-mobile reklámfelület volt, illetve a Crazy Taxi - Pizza Hut szponzoráció mára meme lett. Ez a két példa kicsit drasztikusan "hálálja meg" ezeket a plusz juttatásokat a cégektől, de nem az ördögtől való dolog ez a fajta termékmegjelenítés.
Egyszerű oka van: Bizonyos cégek vagy megkeresésre, vagy felkérésre adnak juttatásokat (sok pénzt) a fejlesztőnek, cserébe az megjeleníti a cég termékét/szolgáltatását.
A nemrég port kavart Super Seducer: How to Talk to Girls valami más. Valami új dolog, amit eddig a játékokban nem (vagy kevésbé) láthattunk. A játék maga a marketingeszköz, nem pedig egy játék, ami marketinget tartalmaz. Ez forradalmi dolog, és zseniális, íme miért:
Marketing alapok
A tradicionális marketingben értékesítési tölcséren keresztül megy végbe a vásárlás. A vásárló valahol találkozik a termékünkkel -> majd érdeklődést mutat (van vágya, vagy a hirdetés keltette fel ezt a vágyat) -> kutat, melyik lehetőséggel érheti el a vágya kielégítését a legjobban, vagy leggyorsabban -> vásárol. Később pedig vagy újravásárol, vagy egyéb értékesítési lehetőségekkel találkozik (cross-sell, upsell). Ilyen egyéb értékesítés, például amikor a gyorsétteremben rendelsz egy hamburgert, és felkínálnak neked egy közepes krumplit, vagy üdítőt hozzá. A megvásárolt termékhez vegyél pluszba valamit, ami vagy kiegészíti, vagy többet nyújt az alaptermék értékétől.
A Super Seducer ennek a tölcsérnek az egyik eleme, ami a napjainkban divatos "edutainment" fogalmat viseli. Annyit jelent, hogy érdekes és hasznos információkat ad, cserébe bizalmat és szakértelmet sugároz. Így nagyobb a lehetősége, hogy a vásárlót felvilágosítottuk, szakértelmet mutattunk, és több bizalommal használja majd szolgáltatásunkat.
Nem a játék konkrét termék, mivel a pasas a "coaching szolgáltatásait" árusítja, így a játék egy belépőtermék. A lényege az, hogy X összegért megveszel valamit, ami ízelítőt ad a konkrét termékből "most coaching", miközben kicsikét enyhíti a "vágyad", de megismered a szolgáltatásokat, lehetőségeket, amit a fő termék tartalmazhat. Pénzt áldoztál rá, kaptál cserébe morzsa információt, ezért megindult egy bizalmi folyamat. Elkezd érdekelni a cég, szolgáltatás, ezért később kutatsz utána majd lehet, többet költesz rá. Bekerültél az értékesítési tölcsérbe.
Forradalmi játék, vagy gyalázat?
Hiába gagyi, ennek a játéknak a jelenléte, de indoka zseniális. Richard La Ruina saját maga a cég, a brand, és magát kell úgymond értékesítenie. A fentebb említett "edutainment" játékos formában valósul meg, miközben nagyon jól célozza meg a célcsoportot sőt, figyelmet generál ezért szélesebb rétegekhez is eljut. Konzolos vagyok, nem érdekel a Steam. Mégis hallottam erről a játékról, mert eljutott a híre hozzám ,ezért megnéztem sőt, most írok róla. Ezt az oktatási és értékesítési formát inkább app, vagy videósorozat keretein belül szokták megvalósítani, így érdekes miért pont játék lett belőle. Baromi egyszerű:
Ennek a "csajozzunk" témának a célcsoportja (azok az emberek, akik nagyobb valószínűséggel vásárolnak meg X terméket) a gamerek közt lehet megtalálni. Fiatal, szingli, magányos férfiak. Nem kell érzékenykedni valljuk be, ezek a tulajdonságok leginkább erre a csoportra jellemző.
Úgy gondolom bármennyire is"gagyi" maga a témakör, a megvalósítás és a játék, ami prostituálja a nőket; mint marketingeszköz nagyon betalált. A célzás, oktatás, figyelemfelkeltés, majd profit. Ezek a tényezők azok, amik valójában a Super Seducer: How to Talk to Girls nevet viselő játékot képviselik, és nem az ártatlan, klasszikus játszadozásról van szó.
Részben lenyűgöz, hogy eddig nem jutott eszébe másnak ilyen pengeélesen megvalósítani; ugyanakkor aggódom, hogy Steam-re bármi felkerülhet sőt, a jövőben több bújtatott marketinget kaphatunk.
Segítsd a munkám!
Ha tetszett ez a bejegyzés, oszd meg konzolos ismerőseiddel!
Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára, és nézd meg a nap hírét, vagy dobj egy üzenetet nekem!
Már az instagramon is fent vagyok. Megtalálhatsz a @ziivagyok tag alatt, vagy kövesd a #konzoljunkie tag-et.