A casual-réteget megcélzó Nintendo Switch eladási rekordot döntött, de legbelül egy elkapkodott műanyag gyerekjáték.
(Szerk: A bejegyzés megjelenése óta a Nintendo néhány hibát javított.)
Érdekes cég ez a Nintendo. Több stratégiát is kipróbált már hol kisebb-nagyobb sikerrel, de legalább próbál újítani. A Nintendo Switch a hivatalos bemutatást követően megmutatta, hogy egy újítás, de nem feltétlen a legjobb, legalábbis első látásra. A cégóriás új masinája már rekordot döntött, viszont úgy gondolom ez csak az újdonság hatása (meg a 80-as években ragadt marketingé). Amint lecseng a dolog, az eladási számok is megváltoznak majd. Hogy mit gondolok a gép sorsáról, arról majd a következő bejegyzések egyikében írok. De milyen első benyomásra a Switch?
Tetszik a blog?
Oszd meg ismerőseiddel, barátaiddal és segítsd a blogot abban, hogy többen olvassák!
Rohamtempóban elkészített műanyag
Alapkoncepció: A Nintendo mind a konzol, és handheld piacon megmutatta erejét, azonban az utóbbi piacon nagyobb sikerrel. Valamiért a „nagygépes” részlegen felemás eredményt tudott produkálni, ezért is lett a Wii a casual játékosokra célozva. Ez a szokás azóta is megmaradt. De ez elég lesz egy olyan piacon, ahol egyre jobban a hardware erőssége számít és az olyan játékok, amik ezt kihasználják? A múltbéli eredmények miatt is dönthettek a hibrid modell mellett, konzol is és handheld is, de ez nem egy jó megoldás.
Mint konzol: A gép technikai erőforrása mondhatni megfelel a Nintendo által elfogadottnak, mert a casual játékosokat megcélzásához, nem kell egy erős gép. A kevés belső tárhely miatt a bővítés alapból kötelező, a mentéseinket jelenleg nem is mozgathatjuk át. Érdekes lesz a tárhely gond, mert ígéretek szerint letölthető tartalmakhoz is hozzáférhetünk, amik bizony sok helyet fognak foglalni. A dokkolóval léphetünk konzol üzemmódba, ami a gép behelyezése után, egyből aktiválódik és ez jó. Viszont műanyag dokkoló maga beszámolók szerint képes karcolni a képernyőt. Ráadásul kicsit instabil. Ha konzolként akarjuk használni, a Joy-con-okat le kell cserélnünk egy kontrollerre (nyilvánvaló keresztértékesítés), mert alapból nagyon kicsi és kényelmetlen. Handheld üzemmódhoz lett inkább kitalálva.
Mint handheld: Ez a téma, amiben a Nintendo igazán otthonra talált az évek során. A Switch ebben az üzemmódban eddig nem látott szépségű képet ad, a Joy-con pedig a pofás kattanásával jó hangulatot ad hozzá. Viszont itt is látszik a koncepció hibája. Nem egészen adja a hangulatot. A gép pár óráig bírja egy töltéssel, és túl nagy. Sem zsebbe nem fér el, sem egy kisebb táskába. Maximum le kell szedni a kontrollert és talán akad hely neki az ebéd és iratok közt. Persze a képernyőt így is megkarcolhatja valami, mivel fóliát nem kap hozzá az ember. Nem látom magam előtt a gépet, hogy valaki a villamosra felszállva a telefonja helyett ezzel fog játszani. Elképzelem, hogy felszáll, majd elkezdi elővakarni a táskájából ezt a hatalmas képernyőt, majd elővesz két színes kontrollert. Összerakja, elkezd Zeldázni, és már a Móriczon is van. Közben meg szól a zene a telefonjából, facebook-on pedig válaszol a beérkező üzenetekre. Emiatt a lehetőség miatt maradhattak a kártyás megoldásnál, ami jó ötlet annak technikai háttere miatt.
Háttámasz: A képernyő mögött egy oldalon egy kisebb műanyag „pöcök” található, ami háttámaszként szolgál. A pici Joy-con-okat leszedve, máris játszatunk magunkban, vagy barátokkal, kollegákkal. Egyéb funkció?
Hibák tömkelege
A legtöbb gép első kiadása (bizony lesz további Switch modell) nem mindig sikerül tökéletesre. De a Switch nem egy olyan hibát vét, amit QA teszttel kiküszöbölhető lenne. A dokkoló képes csúnyán szétkarcolni a gép lelkét jelképező képernyőt. Ami ráadásul képes a pixelhibára. Többen jelezték ezt a problémát, amire a vállalat lerázósan azt válaszolta, hogy a pixelhiba nem rajtuk múlik. Ez viszont nem valami etikus. Számomra a legkiábrándítóbb az adapter, ami leginkább az Atari 2600-aséra emlékeztető. 2017-ben létezik olyan elektronikai eszköz, amelynek az adaptere úgy van kialakítva, hogy a „tégla” megy bele a konnektorba. Jó példa erre a laptopoké, de még az X360 is ide sorolható. Persze kártyaolvasási gondok, véletlenszerű fagyások is gyakoriak.
Egyre erősebb konzolokat kapunk, a generációváltást pedig kezdi felváltani az új verziók kiadása. A VR és 4K egyre több ember szótárában szerepel, mint fogalom. A piac változik, a Nintendo üzleti modellje pedig nem igazán. A gép mindkét világból akart egy nagyobb szeletet, de inkább mindkettőből kicsit kapott. Leginkább egy identitászavaros műanyag lett, ami egyik területen sem kiemelkedő. A Wii U után képes lesz a Nintendo összekapni magát?
Ha Te is mindenhol ott vagy, akkor valamelyiket tedd meg:
➡️ Facebook: Nyomj egy Like-ot a Konzol Junkie Facebook oldalára
➡️ Insta: @ziivagyok
➡️ Youtube: Konzol Junkie
➡️ Twitch: Ziivagyok
➡️ Twitter: @ziivagyok
Együttműködési lehetőségért keress fel a konzoljunkie@gmail.com címen.